17de Leidsche Rijn Festival

17th Leidsche Rijn Festival 17th Leidsche Rijn Festival 17th Leidsche Rijn Festival 17th Leidsche Rijn Festival 17th Leidsche Rijn FestivalDe 17de Leidsche Rijn Festival had weer verschillende elementen die ieder voor zich interessant waren.

Zo waren tijdens het Leidsche Rijn Festival meerdere tent leverancier betrokken met allemaal hun eigen zorg. Ieder soort tent was bestendigd tegen een andere windkracht en had zo zijn eigen instructies om er mee om te gaan.

De verschillende acts die over het veld verspreid waren waren allemaal van elkaar afhankelijk als het ging om verstaanbaarheid. Meerdere podia geeft zo zijn eigen klankbeeld. Maar door goede planning en lage volumes was de onderlinge overlast minimaal. Ook buurt bewoners werden niet de gehele dag overladen met geluid.

Een extra dynamiek werd toegebracht door een culturele parade van artiesten die in de middag het terrein opkwamen om aandacht te vragen voor hun theaterprogramma van komend seizoen. Hierover was een goed overleg aan vooraf gegaan en konden beide evenementen makkelijk in elkaar opgaan.

Mijn taak als veiligheidsadviseur en veiligheidscoördinator was een dankbare, ik heb veel zaken mogen aansturen in vroegstadium en kon concluderen dat zowel de organisator Cultuur 19 als hun vrijwilligers goed bezig zijn als het gaat om publieksveiligheid en arbo veiligheid.

De House of Cards van uw evenement

De eerste opstart fase van uw evenement staat voor vele al weer voor de deur, na de kerst zullen de plannen voor 2016 voor vele worden opgestart.

Het veiligheidsteam

Heeft u al nagedacht over uw veiligheidsteam? Met alle aandacht voor veiligheid bij een evenement, is zinvol om uw veiligheidsteam uit te breiden met een veiligheidscoördinator. De veiligheidscoördinator kan uw Safety en Securityzaken voor u regelen. Zijn expertise is al in te zetten vanaf het begin van uw vergunningstraject. Hij kan adviseren over uw veiligheidsplan, uw BHV-organisatie en ontruimingsplan. Zijn kennis van crowd management is goed te gebruiken bij uw terrein inrichting en circulatieplan.

Veiligheidsdocumentatie evenementAllemaal zaken die steeds vaker op de agenda staan als het gaat om een veilig evenement.

Omdat gemeentes zich steeds voorzien van evenementen veiligheidskennis, door gebruik te maken van de verschillende opleidingstrajecten die worden aangeboden, zullen plannen steeds vaker inhoudelijk worden beoordeeld. En kunnen er vragen gesteld worden die voorheen niet gesteld zijn. Een goed voorbereid gesprek is daarom belangrijk, een veiligheidscoördinator is op de hoogte van de laatste ontwikkelingen en draagt bij aan een veiliger evenement.

De investering in de veiligheidscoördinator betaald zich eenvoudig uit door de hogere kwaliteit van veiligheid en ontzorgt de eventmanager met de veiligheidszaken tijdens het evenement, zodat deze meer tijd heeft voor zijn andere werkzaamheden.

Kijk hier wat een veiligheidscoördinator voor u kan doen.

 

Meernse Markt Ratjetoe

12 september is de tweede editie van de

Meernse markt Ratjetoe

 

Voor deze productie wederom het volledige veiligheidsplan, BHV-plan en calamiteitenplan geschreven, de tekeningen gemaakt en in contact geweest met de gemeente en de Veiligheids Regio Utrecht.

De gehele dag zal ik als coördinator veiligheid rondlopen en toezien op een veilig evenement.

Als event-projectmanager ook natuurlijk druk bezig geweest met de sturing in de programmering, het artwork, de techniek, de invulling van de kramen, de huis- en deelnemersregelment en niet te vergeten het budget.

Voor meer informatie kijk op Meernse Markt Ratjetoe.

Evenementenhandboek Veiligheid

Evenementenhandboek

KERNREDACTIE GEVORMD

De namen van de vijf kernredacteuren van het Evenementenhandboek Veiligheid zijn bekend:

  • Jurriën Kaper: Inrichting en constructie
  • Rob Hermanns: Publieksveiligheid
  • Ronald van Litsenburg: Gezondheid en welzijn
  • Ger de Wit: Brandveiligheid, geluid en special effects
  • Jeroen Backx: Projectmanagement, coördinatie en crisismanagement

De kernredactie zal de komende tijd de vijf werkgroepen gaan vormen. Aanmelden voor deze werkgroepen kan nog tot en met 15 september, door een mail te sturen aan info@evenementenhandboek.nl met daarbij uw naam, organisatie, ervaring en motivatie.

Reportage van 3 waterwin locatie van Vitens

Vitens - Culemborg -9821 Vitens - Culemborg -9909Vorige maand de opdracht gekregen om drie waterwin locaties van Vitens in beeld te brengen. Zowel de technische kant als het gebied waar het water gewonnen wordt.

Ook weer een mooi moment om iets te leren over water, de locatie beheerders lopen over van kennis en delen het ongevraagd. Zo leer je de verschillende manieren van filteren, het beluchten van water en het opdruk brengen en houden van de hoofdwaterleidingen.

Culemborg is opgeleverd, Zeist ligt op tafel om te bewerken en Waardenburg staat voor de laatste week van augustus in de agenda.

Harley Davidson RoadShow – Lelystad

Op zaterdag en zondag 9 augustus was de Harley Davidson Roadshow in Nederland. Deze internationale Roadshow reist door Europa om de laatste modellen Harleys te demonstreren aan een selecte groep Harley rijders.

Voor Local Producer Ltd. London en Event Innovations Ltd. heb ik de infrastructuur in nederland kunnen opzetten. Met een klein team van leverancier snel, efficiënt een zo milieuvriendelijke  als maar kon de productie neergezet. De volledige productie had snels 3 vrachtwagens met de alle benodigde materialen, de aggregaten waren van Aggreko en draaide op biodiesel.

Volgende roadshow meerdere locaties in Europa.

 

de Grand Depart van de Tour de France 2015

Zondag 5 juli was de Grand Depart van de Tour de France 2015, dit jaar in Utrecht. Speciaal voor deze gelegenheid wat het Leidsche Rijn Festival naar voren geschoven en lang het parcours neer gestreken. Tijdens deze editie mocht ik de veiligheidsaspecten voorbereiden en tijdens de dag zelfs als veiligheidscoördinator werken. De bezoekersaantallen en de daarbij behorende drukte waren de zorg voor alle veiligheidscoördinatoren van deze dag. Het bezoekers aantal bij het Leidsche Rijn Festival was groot, maar paste goed in de voorbereide omstandigheden en scenario’s. Hierdoor was de druk lang het parcours niet te hoog en kon iedereen de wielrenners goed aanschouwen zonder enige zorgen. Met dank aan de Leidsche Rijn Festival Security, de vrijwilligers en natuurlijk de tourmakers.

 

www.demeern.nu

Het projectmanagement uitvoeren voor de nieuwe community site van de Meern. Met een aantal Mereneze ondernemers een site bouwen waar de bewoner van de Meern de juiste lokale ondernemer kan vinden voor zijn vraag. En het zichtbaar maken van ALLE ondernemers in de Meern. Niet alleen de winkeliers maar ook de zelfstandig werkende professionals.

Inmiddels staan www.demeern.nu stand-by online en wordt er hard gewerkt aan de inhoud.

Header de Meern